Tijdens het Promotie Evenement Techniek komen basisschoolleerlingen uit groep 7 en 8 spelenderwijs in contact met technische workshops. Dit event wordt al enkele jaren georganiseerd door bedrijven en vrijwilligers in verschillende Noord-Hollandse steden.

Maar… het ontbrak nog aan een gemeenschappelijke aankleding. Een stijl, een naam, een leuk idee dat zo’n evenement optilt. Daarom werkten we een stijl uit die past bij de zeven werelden van techniek. Centraal idee: kom er ontdekken en doen. Purmerend had de primeur met nieuwe materialen, waaronder een vier meter hoge toren, beachflags, statafels en promotiemateriaal.

Een halve eeuw Sodexo werd in 2016 wereldwijd gevierd. In Nederland brachten we een jubileum-editie uit van personeelsmagazine Quality Times, met speciale aandacht voor de tijdslijn van het bedrijf als rode draad door het blad. Compleet met foto’s en verhalen van vroeger.

Voor Sodexo maken we elk kwartaal het personeelsblad. Het magazine gaat naar alle 5.000 medewerkers van het bedrijf en bevat een mix van nuttige en onderhoudende artikelen. Sinds enkele jaren zwengelen we ook de interactie aan tussen dit blad en de Facebookpagina van het bedrijf.

Spaarnelanden, verantwoordelijk voor afvalinzameling en groenonderhoud in Haarlem, heeft een prikkelende visie op sociaal maatschappelijk ondernemen. En in de stad spelen zoveel ontwikkelingen die daarop aansluiten, dat het hoog tijd werd om dit alles eens helder en samenhangend op te schrijven. Intervolvement adviseerde om dit eens goed op te schrijven, in de vorm van een visiedocument. We bedachten een concept dat de aandacht moest trekken van stakeholders, zoals wethouders en raadsleden. Het werd een bijzonder boekje. Centraal thema: de straat is van ons allemaal. Want met z’n allen maken we het leven in de stad leuker, duurzamer en socialer. Zes sprekende voorbeelden laten zien hoe mooi nieuw initiatief in de stad kan werken. We gaven ze een Loesje-achtige ‘stoeptegelwijsheid’ mee, en roepen iedereen op: wat wordt jouw tegeltje voor de stad?

Mensen met een beperking zijn bijzonder gemotiveerd. Echte doorzetters, die prima carrière kunnen maken – op hun eigen manier. En hoewel steeds meer werkgevers de waarde van participatie inzien, blijven ook nog veel talenten onbenut. Zestor besloot daarom om Intervolvement een praktische, inspirerende gids over participatie te laten maken. Een inspiratieboekje voor het hoger onderwijs, dat aan de hand van praktijkvoorbeelden en verhalen laat zien hoe goed dit kan werken. We tekenden verhalen op uit de praktijk van leden van Colleges van Bestuur, docenten, afdelingshoofden, HR adviseurs en ook die van medewerkers met een beperking.