Content marketing: hoe verleid je klanten?

Meer leads, meer klanten. Content marketing is een effectieve manier om daar een succes van te maken. Door klanten regelmatig te informeren en te laten zien dat je kennis van zaken hebt, weten ze je steeds beter te vinden. Bij content marketing gaat het erom dat je kennis en informatie uit je vakgebied deelt met je klanten en andere geïnteresseerden.

Content United waarschuwt dat het daarbij moet gaan om content die je doelgroep interessant vindt. Belangrijk bij content marketing is dus dat je je verdiept in hun interesses en behoeften. Net als bij ‘klassieke’ marketing, dus eigenlijk. En in welke vorm je die content vervolgens giet – van nieuwsbericht tot video – de crux is dat je laat zien dat je verstand van zaken hebt. Deel vooral wat je in je vak bezighoudt. Want wat je geeft, komt terug in de vorm van erkenning. En uiteindelijk leidt dat tot ‘gevonden worden’.

 

In de blog geeft Content United allerlei tips om content marketing verder in te vullen. Heel praktisch en lekker concreet. Ook de rol van social media, die als booster werkt voor je vindbaarheid, komt aan bod. Content leidt tot interactie en een trouwe schare volgers. Uiteindelijk worden die allemaal fans, is de bedoeling. En dan komt natuurlijk ook wát je biedt om de hoek kijken en de manier waarop je dat aanbiedt…

 

Content United publiceert regelmatig nieuws en tips om met content marketing successen te boeken. Lees hun blog hier, en laat eens weten wat je van deze dienst vindt… we zijn heel benieuwd!