Reputatie gaat over bewondering

In een kort interview op nu.nl praat Cees van Riel, professor communicatie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, over reputatie. Hij onderscheidt drie factoren voor een sterke reputatie:
  1. Presteren, doe iets wat mensen aanspreekt.
  2. Product, een portfolio dat bij de tijd is.
  3. Communicatie, zodat mensen je toegevoegde waarde zien.

Een mooie uitspraak daarbij vonden we deze: “Eigenlijk draait het om bewondering, dat heeft geen betrekking op een concreet product. Je bewondert ze omdat ze in staat zijn te vernieuwen en relevant zijn voor de samenleving.”

Hier komt bij dat reputatie niet alleen bij klanten een rol speelt, maar bij alle stakeholders. Daarom ook gaan we bij het maken van een duurzaamheidsverslag ook eerst in gesprek met stakeholders, op zoek naar de meest thema’s die zij relevant vinden.

Verder lezen over reputatie bij stakeholders? Ook dit artikel gaat in op het belang van een dialoog met stakeholders.

Meer weten? Download ons whitepaper over reputatie en relevantie in een modern duurzaamheidsverslag.

Bron: nu.nl