Ondernemers werken hard om hun bedrijf draaiend te houden. Voor politiek hebben ze vaak geen tijd. In Haarlem hebben ze zich daarom verenigd in Industriekring Haarlem, als hoeder voor de bedrijvigheid in bedrijvenpark de Waarderpolder.
Vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen werd duidelijk dat veel politieke partijen hun oogje hadden laten vallen op dit gebied. Zoveel ruimte nog in zo’n krap bemeten stad… Hier kun je nog woningen bouwen, was de teneur.
In de campagne ‘Maak van de Waarderpolder geen woonpolder’ brachten we het standpunt van ondernemend Haarlem naar voren en legden we uit waarom woningbouw juist hier geen goed idee is. Bedrijven moeten immers gewoon bedrijven kunnen blijven. En wie wil nou niet dat ze blijven? Via Twitter, Facebook en LinkedIn benaderden we lokale politieke partijen, politici, (maatschappelijke) organisaties en andere belanghebbenden.
IKH-voorzitter Bruno Giebels liet in een app weten: “Veel complimenten van voor- en tegenstanders ontvangen voor onze campagne”.
We voerden deze campagne samen met onze social mediapartner Content United.