Voor wie het nog niet wist.
Intervolvement is Jung geworden!

logo

Echt waar, kijk snel op onze nieuwe website

Bedrijf, toon je menselijke kant

Een mooi interview in vakblad Communicatie met Mark Blok, communicatiemanager bij IKEA. Zijn boodschap: laat los, durf, en wees menselijk!

 

De eeuwige nadruk op positief nieuws van communicatieafdelingen. Vind je het dan gek dat er een vertrouwenscrisis is bij bedrijven? Alleen maar de positieve kant belichten maakt je er als bedrijf niet geloofwaardiger op, vindt Blok in het interview. Wat hem betreft hoeft het niet allemaal perfect te zijn. Kwetsbaarheid is het nieuwe communiceren.

 

Want medewerkers en klanten weten heus wel dat het ook wel eens tegenzit, die zien best ook de andere kant van de mooie verhalen.

 

Laat maar gewoon zien waar je mee zit, wat er nog beter kan. Tegen welke dilemma’s loop je aan en welke problemen ontstaan er? Het zijn vragen die we bij duurzaamheidsverslagen regelmatig stellen. En hulde aan de bedrijven die er open over durven zijn! Het is niet alleen goed voor de geloofwaardigheid. Door kritische zaken te benoemen, kom je ook verder. Het zet nieuwe ontwikkeling naar verbetering in gang…

 

Lees het hele interview hier (betaald account vereist).