Publiceren over MVO is om allerlei redenen een goed idee. Zeker ook vanuit het oogpunt van employer branding. Goede doelen en MVO zijn een belangrijk criterium voor sollicitanten bij de keuze voor een werkgever, blijkt uit recent onderzoek van Regus onder 40.000 professionals wereldwijd. Liefst 43 procent van de werknemers kiest liever voor een bedrijf met een strategie op MVO-gebied, dan voor een bedrijf dat dit niet heeft. Bijna de helft (47 procent) van de respondenten zegt het belangrijk te vinden dat een werkgever zich bezighoudt met goede doelen. Organisaties die zich aantoonbaar inzetten voor een betere wereld zijn aantrekkelijker voor toptalent, en weten dat talent ook beter te behouden.
Werkgevers doen er dus goed aan om hun medewerkers op de hoogte te houden van de MVO-projecten waarbij ze betrokken zijn. Medewerkers die weten met welke goede doelen de organisatie zich bezighoudt, zijn gemotiveerder en halen meer voldoening uit hun werk.
Bron: Regus