Voor wie het nog niet wist.
Intervolvement is Jung geworden!

logo

Echt waar, kijk snel op onze nieuwe website

Noord-Holland ontdekt Facebook

De provincie Noord-Holland komt in 2018 met een nieuwe Omgevingsvisie. Hierin wordt vastgelegd hoe de leefomgeving zich tussen nu en 2050 dient te ontwikkelen. Een belangrijk onderwerp en goed dus dat de provincie de inwoners hierbij wil betrekken. Om zo veel mogelijk Noord-Hollanders te bereiken is de provincie voor het eerst een publiekscampagne gestart op Facebook. Sinds 28 februari kunnen Noord-Hollanders op Jouw Noord-Holland meepraten over hun toekomst. Een gouden greep, lijkt ons. Is er een betere manier om snel in contact te treden met een groot aantal mensen? Wij gaan de resultaten in ieder geval met belangstelling volgen.

Overigens ging aan de social campagne ouderwets onderzoek vooraf onder 1.586 Noord-Hollanders, die werd gevraagd wat zij onmisbaar vinden aan Noord-Holland. De meeste ondervraagden noemen een gezonde leefomgeving als belangrijkste wens (41%), daarna volgen voldoende werkgelegenheid (32%) en voldoende woningen (30%).

Op de dag dat de Facebookcampagne van start ging, trad onze klant Omgevingsdienst IJmond naar buiten met de nieuwe Visie Luchtkwaliteit 2017-2021. We hebben net het magazine Ruimte voor schone lucht in de IJmond voor ze online gezet. Hierin hebben we een ambtelijk stuk vertaald naar mooi beeld en prettige teksten, die je in vogelvlucht langs de hoofdzaken leiden. Ga vooral even kijken.