Via onze vakvereniging VPRA kwamen we een interessante blog op het spoor. Todd Hauptman laat zien hoe ook kleinere bedrijven baat kunnen hebben bij een goede PR-aanpak.
Elke organisatie, elk bedrijf moet een verhaal hebben om succesvol te zijn. Vaak investeren kleine bedrijven alleen in marketing, maar de voordelen van een PR-consultant worden vaak over het hoofd gezien. Hauptman ziet deze zes voordelen:
1. Een goed PR-verhaal vinden klanten veelal een geloofwaardige vorm van promotie. Een goede manier om op lange en korte termijn aan een goed imago te werken.
2. Een goede PR-campagne brengt meer details over uw aanbod over dan welke reclamecampage ooit kan bereiken.
3. Een PR-verhaal kan de juiste buzz genereren. Begin in wat kleinere media, en de grotere media pikken het verhaal op…
4. PR is eigenlijk heel kosteneffectief, als je het vergelijkt met een branding-campagne. Een eenvoudiger manier om aan naamsbekendheid te werken.
5. De buzz die PR opwekt, zorgt snel voor meer leads. Met name eigen, authentieke content is in staat om mensen te overtuigen.
6. Een goed verhaal, ook wel storytelling genoemd, is vaak het hart van PR en werkt twee kanten op: een beter imago én betere relaties met uw doelgroep. PR maakt sympathiek, en dat werkt vaak beter dan indringende reclame.
Voorbeeld van een hoe een PR-verhaal voor een kleiner bedrijf kan werken? Bestudeer eens het werk dat we voor Herenvest doen. We begonnen met hun kernverhaal uit te diepen en vertaalden dit naar een heldere website. Die vullen we nu elke maand voor Herenvest met originele, eigen content. Het houdt hun missie levend, en laat voortdurend zien waar deze dienstverlener voor staat. Bekijk de case van Herenvest hier.